Skip to content

Hogyan írj SEO barát tartalmat?

Ha növelni szeretnéd a weboldalad forgalmát, akkor okosan kell bánnod a tartalmaddal. Az egyik legnagyobb probléma a weboldal tulajdonosok körében az, hogy nagyon sokan nem tudják, hogyan írjak olyan tartalmat, ami kedvez a keresőmotoroknak és a felhasználóknak is egyben.

De hogyan hozz létre ilyen tartalmat? Hogyan hozhatsz létre olyan tartalmat, amely egyszerre segít a Googleben való jó pozíció elérésében, és rezonál is a célközönségeddel? Erről szól a keresőoptimalizálás vagy más néven seo.

Mi az a SEO?

 

Mindannyian tudjuk, mi történik akkor, amikor egy keresési kifejezést írsz be valamelyik keresőmotorba, és rányomsz az enterre: Eléd rak egy listát olyan weboldalakról, amelyek kapcsolódnak a te keresésedhez.

Ezek az odalak a SEO miatt vannak olyan pozíciban amilyenben vannak. Összefoglalva, a SEO egy olyan folyamat, amelyel javíthatod a weboldalad pozícióját a különböző keresőmotorokban.

Tehát lépésről lépésre, úgy néz ki, hogy:

Kulcsavakat elemzel

Kiválasztod a kívánt kulcsszavadat

Szöveget írsz az adott kulcsszó alapján

Amit az emberek megosztanak, elolvasnak.

A Google a weboldalak megbízhatósága és tekintélye szerint mutatja a weboldalakat a találati listán, és az is bele számít, hogy mennyire kínálsz releváns és értékes tartalmat a felhasználó felé.

De milyen dolgokra kell odafigyelned?

Oda kell figyelned az átkattintási rátádra. Ha rákeresel valamire a Googleben, akkor legtöbb esetben azt veheted észre, hogy a top pozíciókban olyan weboldalak cikkek vannak, amelyek nem régebbiek egy évnél.

Az igazság az, hogy nagyon sok témában és iparágban, nagyon változik az idő. Az az infomráció ami még igaz, lehet, hogy egy pár hónapon belül már zagyvaság lesz. De ez nem csak a SEO-ra igaz, ha példáúl rákeresel arra, hogy a “legjobb öntöző gépek”, akkor valószínüleg nem arra vagy kiváncsi, hogy 2010-ben melyek voltak a legjobb öntözőgépek, hanem most, 2017 ben melyek azok. Az igazság az, hogy az emberek sokkal inkább kattintanak olyan találatokra, amelyek nem régebbiek egy évnél, vagy ebben az évben készültek.

Ez egy nagyon fontos dolog, mert a Google algoritmusában minél nagyobb az átkattintási arányod, annál nagyobb eséllyel kerülhetsz feljebb a találati listán. Szóval ha van egy régebbi tartalmad, akkor mindenképpen érdemes frissíteni, átszerkeszteni azt.

De nem csak a dátum befolyásolja az átkattintási rátádat.

Írhatsz megnyerő leírást is a weboldaladnak, amely megragadj az olvasó figyelmét, és beszipoloyzza őt.