Iskola előkészítő feladatok – Nem csak a filmekben működnek!

Mindig becsapásnak éreztem azt, hogy a legtöbb filmben pár óra otthoni tanulással meg tudták oldani az iskola által kiosztott feladatokat és dolgozatokat a tanulók. Nem gondoltam, hogy léteznek olyan tankönyvek, amik ténylegesen működnek anélkül, hogy pedagógusi megerősítést kapnának a tanulók. Azonban most a saját bőrömön tapasztaltam azt, hogy igenis léteznek olyan könyvek, amik nem igényelnek tanítói felügyeletet. Az iskola előkészítő feladatok megoldását otthon végeztük el a kisfiammal és nem volt szüksége kiegészítő foglalkozásokra. Mindent megcsináltunk és iskolaéretten kezdhette el az első osztályt. Létezik ennél nagyobb boldogság az életben?

Szerencsére sose volt szüksége a kisfiamnak, Áronnak segítségre a tanulásban. Nagyon jó képességekkel megáldott gyerek, azonban én mindig a tökéletesre szeretnék törekedni. Ezt hál’Istennek örökölte tőlem, így teljes mértékben támogatta azt az ötletemet, hogy az óvoda utolsó félévében egy kicsit többet tanuljunk. Így hát beszereztem egy játékos feladatgyűjteményt és úgy voltam vele, meglátom mi lesz. Szerencsére ő is és én is nagyon élveztük a közös tanulást és nagyon sokat fejlődött, mire a könyv végére értünk. Sőt, ő kérte, hogy szerezzük be a kötet második részét is, mert olyan jó móka ez.

Mi is pontosan ez az iskola előkészítő feladatokat tartalmazó könyv?

Erre a játékos feladatgyűjteményre Szabó Szilvia oldalán, a szilvia-logopedia.hu weblapon találtam rá. Nagyon sok pozitív visszajelzést kaptam már a Hölggyel kapcsolatban is, aki egyébként mesterlogopédus. Tehát tud egy s mást a hatékony beszédfejlesztésről, valamint ember és gyermekszeretete már a bemutatkozóban árulkodó volt. Számtalan könyv-és feladatgyűjtemény szerzője, melyeket nem csak iskoláknak és óvodáknak írt. A célja az volt, hogy a könyvet egyaránt tudják alkalmazni szülők és pedagógusok is.

Szülőként mi csak feladatokat tudtunk oldani, azonban egy szakképzett kézben ezek a feladatok professzionális eszköztárként funkcionálnak, melyeket foglalkozásokon is használhatnak a logopédusok és beszédfejlesztők. Ezek az iskola előkészítő feladatok nálunk is tökéletesen megállták a helyüket, hiszen Áron a legnagyobb örömömre iskolaéretten távozott az óvodából és már az iskola első napjain dicséretet kapott.

Külön kiemelte a tanító, hogy látja, hogy foglalkozva volt a gyermekemmel, mivel az osztály nagy részével ellentétben rendelkezik azokkal a képességekkel és készségekkel, melyek elengedhetetlenek az iskolai tanulás során. Amikor a szülőin is ki lett emelve Áron, akkor a többi szülő megkérdezte, hogy milyen tanfolyamra járt, van-e a pedagógusnak kapacitása. Boldogan közöltem velük, hogy nincs pedagógus keze a dologban.

Egyedül is hatékony a tanulás?

Először nem akarták elhinni, hogy egy könyvből sikerült ilyen eredményeket elérni. Meg is mutattam nekik a feladatgyűjteményt, beszéltem róla. Elmeséltem nekik, hogy úgy láttam, hogy az a legjobb, ha otthon tanulunk majd kettesben és akkor, amikor mind a ketten ráérünk. Csak akkor vettük elő a könyvet, amikor Áronnak kedve volt hozzá és nem érezte nyűgnek, így megtanulta értékelni a tanulást és nem csak értékelte, szerette is. Óriási tudásszomja volt és bizonyítási vágya, melyben ez a könyv támogatta. Folyamatos sikerélményt is biztosított számára, ami egy plusz pont volt nagyon sok szülőnél.

Szerencsére sokakat sikerült már azóta is meggyőznöm a folyamatos fejlesztés fontosságáról és sorra rendelik meg ismerőseim ezt a szuper feladatgyűjteményt. Amennyiben te is szeretnél minél több pozitív visszhangot biztosítani gyerkőcöd számára, ne hezitálj megrendelni ezt a könyvet. Garantálom, hogy nem fogod megbánni a döntésedet!